• تلفن06135563313
  • ایمیلinfo@kmermanmotor2202.co
  • آدرساهواز،ابتدای کوت عبدالله کرمان موتور طاهری پور
  • ساعتهای آزاد7:30 تا 20
کرمان موتور طاهری پور

سیبک فرمان

برچسب ها: 

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 4 ماه، 1 هفته پیش بدست admin به‌روزرسانی شده است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #1951
      admin
      مدیرکل

      سیستم فرمان خودرو و قطعات تشكیل‌دهنده آن، جزو مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودرو هستند. وظیفه سیبك در سیستم فرمان، ایجاد امكان گردش چرخ‌ها است. در صورت عملكرد ناقص و خرابی این قطعه، فرمان‌پذیری خودرو، سایش غیرمعقول تایرها، انحراف خودرو از مسیر مستقیم و… بروز خواهد كرد.

      این قطعه مانند سایر اتصالات مکانیکی میبایست گریس‌كاری مناسبی داشته و به منظور جلوگیری از اتلاف روانکارهای داخل قطعه، از گردگیر مناسب استفاده شود.

      درصورت مشاهده یا بروز ایرادات زیر در اسرع وقت نسبت به تعویض سیبك‌های فرمان و تنظیم مجدد زوایای فرمان اقدام نمایید:

      لهیدگی یا ترك‌خوردگی پوسته سیبك فرمان ناشی از ضربات شدید در تصادفات یا عبور از مسیرهای ناهموار و پردست‌انداز
      زنگ‌زدگی یا خوردگی شدید سیبك
      پارگی گردگیر و نفوذ گردوغبار به داخل سیبك
      لقی و سایش بیش از حد قطعات داخلی سیبك در اثر مرور زمان و كاركرد بالا
      هرزشدن مهره و یا خرابی رزوه پیچ سیبك
      علائـم خرابی سیبك فرمان
      افزایش فرسودگی سایر قطعات سیستم فرمان
      سایش بیش از حد تایرهای جلو
      افت كیفیت فرمان‌پذیری خودرو (اصطلاحاً سفت‌شدن فرمان و یا لقی بیش از حد فرمان و انحراف خودرو)
      عدم بازگشت اتوماتیك فرمان خودرو به وضعیت مستقیم پس از عبور از پیچ
      توجـه:

      همواره هر دو سیبك‌های فرمان چپ و راست را با هم تعویض نمایید
      مهره سیبك فرمان یك بار مصرف بوده و استفاده مجدد از آنها مجاز نیست
      سفت‌كردن بیش از حد مهره سیبك، باعث خرابی آن خواهد شد

      جهت تعویض سیبك، تعمیر جلوبندی و تنظیم مجدد سیستم فرمان خودرو با بهره مندی از خدمات استاندارد به شبكه گسترده نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.