• تلفن06135563313
  • ایمیلinfo@kmermanmotor2202.co
  • آدرساهواز،ابتدای کوت عبدالله کرمان موتور طاهری پور
  • ساعتهای آزاد7:30 تا 20
کرمان موتور طاهری پور

باتری خودرو

برچسب ها: 

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 4 ماه، 1 هفته پیش بدست admin به‌روزرسانی شده است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #1945
      admin
      مدیرکل

      باتری یكی از اجزای ضروری خودروی شما است كه بدون آن، امكان روشن‌شدن خودرو وجود ندارد. باتری الكتریسیته را ذخیره كرده و با روشن‌شدن موتور، توسط آلترناتور(دینام) شارژ میشود. سپس در زمان مورد نیاز الكتریسته ذخیره شده را در دسترس قرار میدهد.

      وظایف باتـری
      فراهم‌نمودن انرژی لازم برای استارت‌زدن خودرو
      تامین انرژی مورد نیاز مجموعه‌های مختلف خودرو كه نیازمند برق هستند
      مناسب‌بودن ظرفیت و توان باتری با سیستم برقی خودرو، باعث كاركرد مطلوب سیستم‌های خودرو خواهد شد.
      هنگامیكه ظرفیت باتری پایین باشد، برای راه‌اندازی خودرو، مدت زمان استارت افزایش مییابد و گاهی این استارت‌های طولانی باید چندین بار متناوب و متوالی انجام شود تا موتور خودرو شروع به كاركند. استارت‌زدن‌های طولانی مدت و متوالی، باعث گرم‌شدن بیش از حد استارت و باتری شده و منجر به خرابی آنها میگردد.

      به منظور عدم آسیب به تجهیزات الكترونیكی خودرو و عمر مفید و طولانی باتریهای خودرو، قطعات استاندارد را از فروشگاه‌ها و نمایندگیهای مجاز تهیه نمایید.
      ظرفیت باتری
      ظرفیت باتری به مقدار الكتریسیته مورد نیاز برای تغذیه تجهیزات برقی خودرو بستگی دارد. در صورت نصب تجهیزات الكتریكی اضافه مطابق با استاندارد شركت خودروساز، ممكن است باتری با ظرفیت بیشتر از ظرفیت باتری اصلی مورد نیاز باشد. این موضوع در صورتی مجاز است كه در دفترچه راهنمای مشتری خودرو، درج شده باشد.

      توان باتـری
      حاصل ضرب شدت جریان در ولتاژ توان نامیده میشود. هرچه راندمان (توان) باتری بیشتر باشد، عمل استارت موتور بهتر انجام میشود. راندمان دو باتری با اندازه و ظرفیت یكسان، ممكن است متفاوت باشد.

      شركت ایساكو در راستای كسب حداكثر اطمینان از مرغوبیت تمامی قطعات ارایه شده توسط این شركت و از جمله باتری خودرو، مطابق با استانداردهای خودروساز اقدام به تست و ارزیابی كیفی قطعات خود مینماید و سازندگان باتریهای ارائه شده، از میان معتبرترین برندهای تولید كننده این قطعه در ایران و سطح جهان انتخاب شده‌اند.

      بازدید و نگهداری باتری
      بررسی سطح الكترولیت باتری: سطح مایع الكترولیت باتری باید حداقل دو بار در سال (فقط در موارد باتریهایی كه امكان بررسی سطح الكترولیت آنها وجود دارد) در ابتدای زمستان و تابستان كنترل شود. بهترین و مناسب‌ترین سطح الكترولیت، توسط یك شاخص بر روی جداره خارجی باتری مشخص شده است كه حدوداً، ۱۵ میلیمتر بالاتر از سطح صفحات باتری است. درصورت نیاز فقط آب مقطر اضافه نمایید.
      هیچ‌گاه نباید الكترولیت باتری شارژ شده را تخلیه نمود زیرا در این صورت صفحات منفی آن در مدت زمان كوتاهی با اكسیژن هوا تركیب شده و اكسید میشوند، در این حالت صفحات مثبت نیز بلافاصله سولفاته شده و در نهایت باتری غیرقابل استفاده خواهد شد.

      توجه: در صورتیكه سطح الكترولیت باتری پی درپی كاهش یافته و نیازمند افزایش میباشد، نشان‌دهنده ایراد در مدارات و اجزای الكتریكی است كه باعث شارژ بیش از حد باتری میشود. در این حالت ضروری است كه آلترناتور (دینام) و رگولاتور آن مورد بررسی قرار گیرد.

      باتری در محل نصب بایستی به‌گونه‌ای محكم شود تا تكان‌های شدیدی كه به آن وارد میشود باعث ریزش صفحات آن نگردد.
      قطب‌های مثبت و منفی باتری همیشه تمیز نگاه داشته شوند و برای جلوگیری از سولفاته‌شدن، به گریس مشخص شده در دفترچه راهنما آغشته شوند.
      درهنگام تخلیه باتری و كاهش الكترولیت، هیچگاه استارت نزنید، زیرا باعث ریزش صفحات باتری خواهد شد.
      از استارت‌زدن‌های بیمورد كه باعث تخلیه سریع باتری میشود، به‌طور جدی خودداری نمایید، چرا كه این عمل باعث كاهش عمر باتری خواهد شد.
      كابل‌های معیوب را باید تعویض نمود. بست‌های نگهدارنده باتری را بدون اینكه فشار زیادی به بدنه باتری وارد كرده باشند، بازدید نمایید تا مطمئن شوید كه باتری را محكم در جای خود نگهداشته‌اند.
      استفاده از تجهیزات الكتریكی پرمصرف نظیر چراغ‌های جلو، رادیو و… در هنگام خاموش‌بودن موتور، باعث كاهش توان باتری و در نهایت، فرسودگی تدریجی باتری میشود.
      عدم عملكرد صحیح شارژ باتری توسط آلترناتور (دینام)، سبب فرسودگی زودرس باتری میشود.

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.